Wanneer jij je aanmeldt om in behandeling te gaan volgen we een aantal stappen om vast te stellen of je hulpvraag bij mij past en welke mogelijkheden ik voor je heb qua behandeling. Daarnaast vindt ik het belangrijk dat er aan beide klanten een klik is en er duidelijkheid is over wat je wel en niet van mij kan verwachten.
Werkwijze
Stap 1 – Telefonisch contact
Ik neem telefonisch contact met je op zodra ik een berichtje van jou heb ontvangen. In dit telefoon gesprek stemmen we af wat je hulpvraag is, of ik je kan helpen en plannen we een eerste afspraak in. Ook check ik of je indien nodig al een verwijsbrief hebt en bespreken we andere praktische informatie.
Stap 2 – Intake
De eerste afspraak is altijd een intake gesprek. Hierin brengen we je problemen verder in kaart, en leg ik al wat dingen uit over de verschillende behandeltechnieken waarvan ik denk dat ze bij jouw hulpvraag passen. We stellen hier dus een plan op voor de verdere behandeling.
Stap 3 – Behandeling
Alle volgende afspraken zijn afspraken die vallen onder de noemer ‘behandeling’. Dit zijn inhoudelijke afspraken waarin we verder in gaan op de klachten die je hebt en waarin ik je verschillende tips en tools aanleer. Samen stemmen we af wanneer jij er weer klaar voor bent om af te ronden en zelfstandig verder te gaan.

Los consult?
Voor sommige hulpvragen is het ook mogelijk om een enkel consult te boeken. Denk hierbij aan de reading, een losse familie opstelling of een losse NEI sessie. Hierbij hebben we ook altijd een telefonische kennismaking waarin je kort kan aangeven wat je wil onderzoeken en plannen we een afspraak in. Maar de eerste afspraak is dan direct de inhoudelijke afspraak.
Wachttijden
Als je eindelijk de stap genomen hebt om hulp te zoeken, wil jij natuurlijk weten hoe lang je daarop moet wachten. Logisch ook. Want als je eenmaal die stap gezet hebt wil je het liefste direct aan de slag. Ik probeer dan ook mijn wachttijden zo kort mogelijk te houden, zodat er zo min mogelijk tijd zit tussen het moment waarop jij de moed hebt gevonden om hulp te vragen en het moment waarop je daadwerkelijk aan de slag kan.
Update wachttijden 6-3-2025
Wachttijd voor onvergoede zorg
Momenteel is de wachttijd voor een intake 12-14 weken.
Na de intake kun je binnen 2-3 weken starten met je behandeling.
(Voor een losse sessie kun je mogelijk sneller terecht)
Wachttijd voor vergoedde zorg (BGGZ)
Momenteel is de wachttijd voor een intake 12-14 weken.
Na de intake kun je binnen 2-3 weken starten met je behandeling.
