Runningtherapie

LET OP!

Vanwege mijn zwangerschap(herstel) is deze vorm van therapie momenteel niet mogelijk. Ik ben niet in staat om voldoende mee te rennen en vind dat dit wel nodig is om dit op de juiste manier vorm te geven aan deze therapie. Heb je toch interesse? Dan verwijs ik je naar Runningtherapie Nederland zodat je kan kijken of er in de buurt nog een andere runningtherapeut zit.

Waarom runningtherapie of coaching?
Je wilt aan jezelf werken en je hebt klachten waardoor je vast blijft lopen. Zo merk je bijvoorbeeld dat:

  • Je lichamelijke klachten hebt, of je conditie niet op pijl is.
  • Je wordt geadviseerd om meer te bewegen, omdat dit je stemming en conditie zou verbeteren.
  • Je bent niet het praterige type, je gaat liever actief aan de slag.

Echter lukt het je niet om van die bank af te komen of alleen te gaan sporten. Je bent op zoek naar een stok achter de deur of iemand die je kan helpen om een begin te maken. Dan ben je hier aan het juiste adres.

Door samen aan de slag te gaan, zul je snel verbetering merken en kun je na het traject van 12 weken, zelfstandig aan de slag! Hierdoor leer je hoe je de vooruitgang die je hebt ingezet zelfstandig kan vasthouden en je nieuwe gezonde leefstijl kan vasthouden.

Wat houdt het in?
Door wandelen en hardlopen word je hart- en vaatstelsel sterker, je voelt je mentaal rustiger en je stress niveau komt terug in balans. Daarmee verbeter je dus ook je gezondheid, zowel fysiek als mentaal. Bij runningtherapie (of coaching) ga we samen aan de slag, waardoor je altijd een stok achter de deur hebt om te trainen. We starten op een laag tempo en zullen dit geleidelijk aan passen. Doordat we enkel rustige duurloopjes maken met een goede warming up en cooling down zul je merken dat je voldoende beweegt om conditie op te bouwen, zonder je spieren of lichaam te overbelasten. En juist doordat we dit rustige tempo aanhouden ga je verschillende succes ervaringen op doen gedurende het traject. Dit combineer ik met uitleg over verschillende aspecten die belangrijk zijn om op een goede en bewuste manier hard te lopen.

Doordat het lichamelijk aspect in deze vorm van therapie of coaching duidelijk meegenomen wordt is het geschikt voor zowel mentale als lichamelijke klachten. Op mentaal gebied kan het bijvoorbeeld worden ingezet bij het verbeteren van somberheidsklachten, angstklachten, slapeloosheid en burn out of stress. Op lichamelijk gebied kan runningtherapie een positieve bijdrage leveren aan het verminderen van overgewicht, herstel na chemo of operatie, bij oedeemklachten en het ontwikkelen van een gezonde leefstijl. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij medicatie, is het belangrijk om samen te werken met een arts.

Wat is het niet?
Runningtherapie is geen methode om bijvoorbeeld te trainen voor de marathon. De focus ligt niet zozeer op het bereiken van doelen, tijden of afstanden. Belangrijker is dat je leert luisteren naar je lichaam. Denk bijvoorbeeld aan het leren begrijpen van het belang van onze ademhaling, ons stress systeem en waar je grenzen liggen. Afhankelijk van je begin conditie is bijvoorbeeld dat je na verloop van de 12 weken, 5 kilometer kan hardlopen aan een stuk. Maar, daarbij niet per se een top snelheid neerzet. Het gaat dus om het bewegen zelf, niks meer en niks minder.

Werkwijze:
Heb jij alles gelezen en denk je JA, ik wil die stok achter de deur? Dan kun je kiezen uit losse sessies of een strippenkaart. Ook maak ik onderscheid tussen enkel hardlopen en de combinatie met coachen. Ga er vanuit dat je per training ongeveer 60 tot 75 minuten kwijt bent.

Vooraf stuur ik je een vragenlijst toe zodat we samen kunnen kijken wat je doelen zijn en hoe je gezondheid is. Heb je bijvoorbeeld klachten? Of zijn er andere dingen waar we rekening mee moeten houden? De intake vindt binnen of online/telefonisch plaats, waarna we aan de slag gaan. Jij bepaalt hoeveel sessies je wilt en hoe vaak je samen wil trainen. Daarnaast krijg je een hardloop schema en monitoren we samen jouw vooruitgang.

Investering:

Je kan per sessie betalen. Voor de actuele tarieven hiervan verwijs ik je naar de pagina ‘tarieven & vergoedingen‘. Als je per sessie betaald, dan bespreken we per week wat je hardloop schema wordt. Wanneer je een strippenkaart afneemt krijg jij wat korting, omdat ik maar éénmalig een factuur of aan te maken. Daarnaast ontvang je dan ook direct het hele trainingsschema zodat je weet waar je aan toe bent. De prijzen hiervan zijn als volgt:

  • Standaard: een intake & 12 weken samen trainen (1x per week) van €975 voor €910
  • Uitgebreid: een intake & 12 weken samen trainen (2x per week) van €1875 voor €1700
Direct aanmelden!
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Fill out this field
Fill out this field
Select an option

* Verplicht veld

Menu